6 Haziran 2008 Cuma

Euro 2008: C Grubu

Her turnuvada kesin bir ölüm grubu olur zaten. Bu sefer piyango C grubuna, bi bakıma Hollanda ve Romanya'ya vurdu.

Fransa'yı 2 kere izledim turnuvadan önce, çok dengeli bir takımlar ve artık Zidane'ın adamları olma sıfatından kurtuldular. Yeni lider Henry olarak gözükse de saha içinde Ribery bu takımı taşıyacak olan adam. Harika geçen bir sezonun ardından çoğu kişi onu gözardı etse de finallere damgasını vurmasını bekliyorum. Kaptan Vieria'nın sakatlığı can sıksa Toulalan harika bir oyuncu ve onu aratmayacaktır. Hala çok sağlam bir defansa ve Henry'e sahipler. Benzema, Gomis gibi genç yetenekler de alternatif olarak duruyor.

İtalya ile ilgili fikirlerim Cannavaro'nun sakatlığından sonra değişti. Materazzi'nin yanına Barzagli gelince İtalya göbeği hiç olmadığı kadar dengesiz bir görüntü verebilir. Eğer erkenden Panucci'ye dönerse Donadoni toparlanırlar. Yine de ilk Hollanda maçında hala favori İtalyanlar ki bana göre grubun kilit maçı o maç. Euro 2000'deki harika maçın rövanşında top yine İtalyan olacak mı ya da buna gerek kalacak mı göreceğiz, ne de olsa Hollanda artık totalfutbol oynamıyor ve İtalya'dan daha katı defans yapıyor.

İtalya'da geçirdiği yıllar mı Van Basten'i böyle yaptı bilinmez, totalfutbol'dan tamamen vazgeçen ve can sıkan futbollarıyla sempatilerini de kaybediyor Hollandalılar. Elde pek çok hücum alternatifi varken defansta sıradan isimlerle hele ki böyle bir grupta şans verniyorum Hollanda'ya.

Kuralar çekilmeden Romanya'dan burada sürpriz bekleyenlerdendim. Mutu ve Chivu artık büyük oyuncular oldular ve Romen takımlarının özellikle UEFA Kupası'nda müthiş iş yapan çok iyi bir defans anlayışı ve defans oyuncuları var. Sağda Banel Nicolita, forvetin arkasında Nicolae Dica büyük liglerde oynamayı hakeden çok yetenekli isimler. Aynı gruptan geldikleri ve 2 maçta da yenilmedikleri Hollanda'yı yeneceklerini düşünüyorum ancak son Dünya Kupası'nın 2 finalisti arasından sıyrılması zor.

1. Fransa
2. İtalya
3. Romanya
4. Hollanda

diyorum, İtalya defans sorununu çözemezse piyango Hollanda'ya değil Romenler'e vurur bence.

Hiç yorum yok: