25 Eylül 2008 Perşembe

Yolun Açık Olsun


Yattara Arapların yeni takıntısı oldu, Ağustos ayının ortalarından beri teklifler ortalarda dolandı. Yönetim önce 15 milyon euro fiyat çekti ama o fiyata da satmak gibi bir düşünceleri yoktu aslında çünkü önemli yatırım yapılmıştı sezon öncesi ve eldeki silahı satmak taraftarın canlanan ilgisini söndürecekti.

Ancak Beşiktaş maçından birkaç gün önce tekrar teklifini yineledi Al-Sadd kulubü ve uzayan süreçte Yattara'nın bu sabahki resimin olduğu basın toplantısındaki açıklamaları ile film koptu ve Trabzon yönetimi 10.8 milyon euro nakit teklifini kabul etti Al-Sadd kulübünün. Peki ne dedi Yattara. "Hem Trabzon para kazanacak hem de ben. Ben Trabzonspordan ayrılmayı düşünmüyordum. Trabzonspor benden çok para kazanacağı için de mutluyum. O yüzden Trabzonspordan ayrılmak istiyorum. İnşallah insanlar beni anlar. Ben Trabzonsporu gerçekten çok seviyorum ama futbol hayatı da böyle. Bir teklif geldi. Bu astronomik teklifi değerlendirmek istiyorum. İnşallah Trabzonspor teklifi kabul eder. Ben de giderim.

Yönetim transferime izin vermezse ne yapacağımı bilmiyorum. Ben Trabzonsporu çok seviyorum devre arasına kadar bekler misiniz sorusu üzerine, "Hayır beklemem şimdi gitmek istiyorum."

Bunları söyledikten sonra Yattara'nın kalması gibi bir alternatif olamazdı zaten ve şu anda gitmesi daha hayırlı oldu.

150 bin dolar maaşla Antwerp'den 2003de transfer edildiğinde ilk sezon genellikle yedekten oyuna girdi, 2.sezon takıma ısındı ve 8 gol attı ama asıl çıkışına Fenerbahçe'nin ardından peşpeşe 2.kez 2.olunan sezonda yaptı, istatistiğini bulamadım ama Fatih Tekke'nin 31 gol attığı sezonda 15 asistle kapatmıştı sezonu diye hatırlıyorum.

Trabzon halkı onu çok sevdi, içinden biri gibi benimsedi ama bugünkü açıklamalarının Trabzon taraftarı üzerinde yarattığı etkiyi en iyi karısı tarafından aldatılan koca anlar heralde. Aynı o hissi yaşıyor Trabzon taraftarı şu anda, Yattara'nın sevgisinin yalan olduğunu düşünüyorlar. 1 milyon 300 bin euro Trabzon'da kazanmak ile 2 milyon euro Katar'da kazanmak, bana çok mantıklı gelmiyor açıkcası ki oyuncuların profosyonel olduklarını, işçiden farkları olmadığını dolayısıyla parayı tercih etmelerinin mantıklı olduğunu düşünen birisiyim ama çok fazla olmayan bir fark için ki bu Trabzon'daki hayat masrafları ile Katar'daki masrafları arasındaki fark da çok fazla olacak. Neyse Yattara'ya yolun açık olsun diyerek Yattara sonrası bir Trabzonspor değerlendirmesi yapalım bir sonraki mesajda. Altta 6.sezonunu oynayan Yattara'nın TSL istatistikleri.

Sezon Maç Ilk 11 Süre (dk)
2008/2009 2 2 117 1 1 0
2007/2008 32 30 2.579 3 6 1
2006/2007 18 12 1.109 2 1 0
2005/2006 32 26 2.331 7 4 1
2004/2005 28 22 1.940 8 3 0
2003/2004 30 15 1.598 5 4 1

2 yorum:

Adsız dedi ki...

papaz yattarasız bu sene şampiyonluk hayal bizim için.keşke agustos sonu gonderselerdi.bu paraya bir 20 tane daha transfer yapardık :). cok uzulsem de bir yandan da seviniyorum.11 milyon inanılmaz bir rakam bu paraya 2 tane inanılmaz ofansif ortasaha almamız lazım bence.belki fatih tekke geri gelir ne dersin :)

papaz dedi ki...

bence de tek kotu olan zamanlaması yoksa bu paraya güney amerika'dan avruaya atlamak üzere olan 1 hatta 2 yıldız katabiliriz kadroya...temmuzda gitse 8 milyon euroya giden thiago neves'i alabilirdik belki.