27 Eylül 2008 Cumartesi

Trabzonspor Gerçeği


Yattara transferi bitmiş durumda. 10.8 milyon euroya satıldı Yattara, son dönemde çok ciddi oyuncu sattı Trabzon. Ben her zaman oyuncuların değerini bulduğu zaman satılmasından yanayım ki yukarıdaki resimdeki 3 oyuncu da bana göre piyasadaki ederlerinin daha üstüne satıldılar. Zaten 2si Rusya'ya 1i Katar'a yani oyuncuları cezbedecek tek özellikleri para olan liglere gittiler.

Gökdeniz>> 8.7 Milyon euro
Fatih Tekke>> 8 milyon euro
Yattara>>10.8 milyon euro
Tolga Seyhan>>2.8 milyon euro
Stepanov>>3.5 milyon euro
Ersen Martin>>1.1 milyon euro

Toplam: 34.9 milyon euro


Bu listeye farklı sebeplerle giden ve toplamda 3 milyon euro üzerinde getiri sağlayan Marcelinho, Ayman, Moawad ( bu adamdan 500 bin euro kar ettik ya helal olsun walla:)), Fabio Eller'i katmıyorum.

Ortaya çıkan rakam Türkiye şartlarında inanılmaz. Arda'nın değeri 50 milyon pound eder, Bobo 3 Güiza eder, Mehmet Topal'ı 20 milyon euro verseler satmayız vs vs.lerin ülkesinde yani.

Burada önemli olan gelen paraları doğru kullanmak. Gökdeniz'e kadar satılan isimlerin paraları önceki yönetim tarafından çarçur edildi. Ancak şimdiki yönetim Gökdeniz'den gelen parayla takımı tamamen yeniledi ve milli takıma 4 oyuncu veren bir takım haline getirdi tekrardan. Gökdeniz'in parasıyla Selçuk, Gökhan, Giray, Ceyhun'un bonservisleri ödendi, bütçede sağlanan rahatlama ile Song, Egemen gibi isimler ücretsiz olarak kadroya katıldı.

Yattara'dan gelen para çok ciddi bir miktar. Thiago Neves 1 ay önce 8 milyon euro'ya geldi Hamburg'a. Önümüzdeki 3 ay boyunca Güney Amerika'da oyuncu izlenilip 10 milyon euro'ya 2 tane Avrupa'ya atlama yapmak için bekleyen Brezilya'lı ya da Arjantin'li 2 transfer yapılabilir.

Listemde 1.sırada Olimpiyat milli takımında çok etkili işler yapan orta saha Hernanes var. Sao Paolo'lu oyuncu 23 yaşında ve oyunun 2 yönünde de etkili. Ama Yattara'dan boşalan yaratıcı hücum oyuncusu eksikliği konusunda forvet arkası oynayabilecek Alex, Delgado tarzı bir isme ihtiyaç var. O konuda araştırmam lazım benim de, takipe almam lazım 2 ligi. Varsa takip edilmesini düşündüğünüz isimler yorum olarak bekliyorum.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

ben sergio mota ve lulinha yı takibe aldım bile papaz.