4 Mayıs 2009 Pazartesi

NBA Konferans Yarı Finalleri

İlk turlarda sadece Doğu'yu yazabilmiştim. Cleveland, Orlando ve Boston serilerini sırasıyla 4-0, 4-2 ve 4-3 olarak vererek feci bir başarı yakaladık ama Atlanta serisinde 4-2 Miami demiştim orada feci yanılmışız.

Konferans yarı finallerine gelirsek dün gece Denver-Dallas serisi ile başladı aslında, o seriye de değineceğiz. Öncelikle genel bir 1.tur değerlendirmesi yaparsak heyecan Doğu'daydı. Boston-Chicago serisi tarihe geçen müthiş bir seri oldu. Genç Bulls'un harika performansı akıllarda kaldı, 76ers da yine Orlando'yu çok zorladı ama 6.maçta rezil oynayınca seriyi verdiler. Cleveland ve Lakers beklendiği gibi zorlanmadan geçtiler, Dallas eler diye forumda yazmıştım orada da şaşırmadım ancak ben Hornets'in daha çok zorlayacağını, Portland'ın Houston'u en azından 7.maça götüreceğini düşünüyordum. Şimdi Konferans Yarı Finalleri'ne bakalım.


Cleveland Cavaliers vs Atlanta Hawks

Cleveland bana göre şu anda NBA'in en iyi takımı, özellikle saha avantajıyla finalde de büyük avantaja sahipler. İlk seride Detroit'i hiç zorlanmadan geçtiler ancak Detroit'in playoff'daki en zayıf halka olması onları yanıltabilir. LBJ mükemmeldi Detroit karşısında ve Atlanta da ona karşı eşleşme problemi yaşayacak. Cleveland fazla zorlanmadan geçecektir diye düşünüyorum. Ancak Atlanta'da Jojo ve Smith doğru işleri yaparsa Atlanta içerideki ilk 2 maçı alabilir diye düşünüyorum. Atlanta evinde çok farklı oynayan bir ekip ve Cleveland'ı normal sezonda 1 kere yenmiş, 1 kere de son topa götürmüşlerdi. Ancak Cleveland o zamandan çok daha iyi durumda ve 1 deplasman maçı alacaktır diye düşünüyorum. 4-1 Cleveland.


Boston Celtics vs Orlando Magic

İlk turda 2 takım da ciddi anlamda yoruldu. Bu kadar uzayan seriler ilerleyen turlar için iyi işaret değildir, çünkü 2 takım da Chicago ya da 76ers'ın yaptıklarını yaparak rakiplerini durdurabileceğini fark etmiştir. Bu seride kilit adamlar Howard ve Perkins. Howard KG'siz Boston karşısına çıktığında Boston'da 24 sayı 21 ribaund yapmıştı, bu seride de aynı dominantlığı sergileyebilir. Özellikle Perkins erken faul problemine girerse kabus olur Boston için. Moore ya da Scalabrine, en iyi senaryoda Big Baby Davis, Howard karşısında perişan olurlar. 2 takım da aslında son dönemde zayıflamış durumda. Orlando'nun şuta dayalı sistemi playofflar için riskli ki Hido ve Lewis çok kötü oynadılar ilk turda. 76ers karşısında ekstra katkı yapan Lee de bu seride yok. Pierce ve Allen Chicago serisinde genelde çok iyiydiler ve Boston'un direnme şansları onlar ancak ben bu seride Howard dominasyonu bekliyorum. 4-2 ya da 4-3 Orlando diyorum, bu 2 takımın da finalde Cleveland karşısında hiç şansı yok.


LA Lakers vs Houston Rockets

Lakers ilk turu zorlanmadan geçti. Jazz 3.maçta Lakers maçı bırakınca müthiş bir geri dönüş yapıp 1 maç almasa süpürülecekti. Rockets, Lakers ile eşleşebilecek en iyi takımlardan birisi. Kobe karşısında Ron Artest olacak ki, Kobe'yi durduramasa da yavaşlatacaktır. İçeride Bynum-Gasol-Odom 3lüsü karşısında Ming-Scola olacak ki özellikle Yao'yu savunmakta zorlanacaktır Lakers, faul problemine de girebilirler. Bu seride Mutombo da rol oynayacaktır diye düşünüyorum ki eğer yaşlı dev bloklarıyla pota altını kapatabilirse serinin kaderi değişebilir. Serinin kilidi Artest'in ellerinde olacak, eğer Kobe'yi çok zorlarsa, Kobe yine 30'a yakın atacaktır ama onun %'desini düşürebilirse bu Houston'a ekstra hücum getirecektir ki bunlar onların seriyi lehlerine çevirmesinin kilidi olacak. 7.maça gidebilir diye düşünüyorum, o maçta da ne olur belli olmaz, 4-3 Lakers diyorum.


Denver Nuggets vs Dallas Mavericks

Seri dün gece başladı ve Denver 109-95 kazanarak 1-0 öne geçti. Maçı izlemedim ancak özetlerden görünen Nene'nin müthiş dominasyonu ve Melo'nun etkili oyunu. Dallas yine Nowitzki ile ayakta kalmaya çalışmış, bunun yanısıra Kidd'in ekstra 3lükleri onları oyunda tutsa da Nene'nin Dampier karşısındaki dominasyonu Denver'e çevirdi ibreyi. Dallas'ın Denver'a cevap vermekte çok zorlanacağını düşünüyorum. Her ne kadar Dallas play-off'a çok formda gelse de Nene'nin Dampier karşısında çok daha önemlisi kritik anlarda Billups'un Kidd karşısındaki üstünlüğü seriyi Denver'a getirecektir. Denver şu formu ve oyunuyla Lakers'ı finalde de zorlayacaktır. 4-2 Denver diyorum.

Hiç yorum yok: