20 Mayıs 2009 Çarşamba

Shakhtar Donetsk vs Werder Bremen


Tarihin son UEFA Kupası bu akşam İstanbul'da oynanacak ve 9 yıl önce bir Türk takımının kaldırdığı kupa son kez sahibini bulacak.

UEFA Kupası genel olarak çok ilgimi çeken bir turnuva değil, katılan takımların taraftarları dışında da çok fazla ilgi çekmiyordu. Dolayısıyla UEFA'nın yeni bir isim ve format değişikliği mantıklı. Özellikle sponsor ve yayın gelirleri açısından zayıf kalan UEFA Kupası nedeniyle özellikle büyük liglerin ekipleri UEFA Kupası'nı 2.plana itip, genelde ligde kullanmadıkları oyuncularını kullanabiliyorlar. Bunun da etkisi ile son dönemde bu kupaya daha çok değer veren Rus, Ukraynalı ekiplerin UEFA Kupası'nda çok başarılı olduklarını görüyoruz. Tabii bu ülkelerde son yıllarda müthiş bir gelişim olduğunun da altını çizmeliyiz.

2 takımı da en son yarı final rövanşlarında izledim. Lucescu'nun Shakhtar'ı savunması sağlam, hücumda çok fazla yetenekli, bireysel becerisi olan bir takım. Fernandinho ve Willan çok önemli isimler. Savunmadaki Chigrinsky de bana göre çok üst düzey takımlarda oynayabilecek önemli bir stoper adayı. Shakhtar'ın en önemli eksiği bence orta sahada Werder'in daha oturmuş ve iyi pas yapabilen orta sahası karşısında zayıf görünmeleri. Ancak topla daha çok oynayan takım Werder olsa dahi, Werder'in yıllardır en büyük problemi olan zayıf savunması Shakhtar'ı bu akşam için benim gözümde favori yapıyor.

Werder cephesinde Diego'nun olmaması hem onlar adına hem de bizim için önemli bir kayıp. Finalde en izlenilesi oyuncuydu Diego ancak bu akşam sahada olamayacak. Sezonun formda ismi Pizarro ve her an gol atabilecek çok değişik yeteneklere sahip Rosenberg onların en büyük kozları olacak. Aslında Mesut için de önemli bir sınav. Sezon sonunda çok büyük ihtimalle ayrılacak olan Diego'nun rolüne soyunup soyunamayacağını gösterecek bir maç olacak.

Yandaki ankette de 55% ile Shakhtar favori çıktı, benim favorim de Ukraynalılar. Mesut Özil'in tepki alacağını düşünüyorum bu akşam ve Türk taraftarların büyük kısmının daha sıcakkanlı(!) Ukraynalıları destekleyeceğini düşünüyorum. Benim de gönlümden Lucescu'nun ASY ve İnönü'den sonra Sükrü Saraçoğlu'nda kupa kaldırması geçiyor. Birazdan fanzone'lara doğru yola çıkıyorum. Yarın final izlenimlerimi de buradan yazarım. Zevkli ve gollü bir maç dileğiyle.

Pyatov - Srna, Kucher, Chygrynskyy, Rat - Duljaj, Gai - Ilsinho, Fernandinho, Willian - Luiz Adriano

Trainer: Lucescu

Wiese - C. Fritz, Prödl, Naldo, Boenisch - Tziolis, Baumann - Frings, Özil - Rosenberg, Pizarro

Trainer: Schaaf

Hiç yorum yok: