21 Mayıs 2009 Perşembe

NBA Doğu Final Serisi: Cleveland Cavaliers vs Orlando Magic


Batı'daki final serisi çok çekişmeli olacağa benziyor, Doğu için özellikle maçlarda aynı çekişmeyi beklemiyorum ancak seri uzayabilir diye düşünüyorum.

Fotoğraftaki 2 adam takımlarının kilit isimleri alacak. Ilga, Howard karşısında durabilecek bir oyuncu ve hem onun hem de Varejao'nun dış şut tehditi Howard karşısında Cleveland'a avantaj getirecektir diye düşünüyorum.

Çok daha önemlisi serinin Cleveland açısından en kritik noktası daha önce geçen Boston serisinde sıkça denedikleri Varejao + 4 kısa planının bu seri için çok uygun gözükmesi. Sonuçta Magic'te 4 numara pozisyonunda Lewis oynuyor ki onunla James eşleşse, dışarıya da Mo, West ve Gibson gibi 3 şutör yerleşirse bu plan kağıt üzerinde Cleveland için çok iyi gözüküyor. Burada Hido kilit faktör olacaktır. Eğer Cleveland böyle oynarsa Hido karşısında West'i bulabilir ve bu miss-matchup'u doğru kullanıp potaya giderse Orlando Cleveland'ın bu planının suya düşürebilir.

İlk maçta yorgun gelen Magic karşısında Cavaliers'dan rahat bir galibiyet bekliyorum. Daha önce de yazdık. Lebron James şu an bu dünyadan değilmiş gibi oynuyor. Maç öncesi ısınmalarda orta sahadan şutlar sokuyor, yere düşüp yerden kalkıp smaca gidiyor, harika 3lük atıyor kısacası herşeyi yapıyor. Dolayısıyla serinin gidişatını Lebron belirleyecektir. Orlando içeride 1 maç kaybederse 4-1 ile seriyi kaybederler diye düşünüyorum. James ve arkadaşları bu seriyi de süpürererek geçerlerse hiç şaşırmam, çünkü dediğim gibi James şu an 50 sayı atsa şaşırtıcı olmaz.

Hiç yorum yok: