1 Ocak 2009 Perşembe

Batuhan Karadeniz



24 Nisan 1991

Batuhan Karadeniz. Son dönemde en çok merak edilen genç yetenek. Türkiye Süper Ligi tarihinin en genç forma giyen ve en genç gol atan oyuncusu ünvanına sahip. Bunların yanına bu sezon Ümit milli takımda oynayan en genç oyuncu ve en sonunda A milli takımda oynayan en genç oyuncu ünvanlarına da sahip oldu. Ümit Milli takımda 1 maçta 2 gol attı ve toplamda 57 maçta 45 golle genç milli takımlarda müthiş bir gol rekoruna sahip oldu.

Bu kadar genel bilgiden sonra daha detaylı bilgilere geçelim.Benim Batuhan'ı ilk izlemem henüz 16 yaşındayken Karadeniz Oyunları'nda oldu. 2007 yazındaki turnuvaki kadroda müthiş bir jenerasyon olan 91 jenarasyonuna 90'dan Barış Memiş eklenmişti. Sağda Barış Memiş, forvet arkasında Hamburg'da Bundesliga'da oynamaya başlayan Tunay Torun, orta sahada Galatasaray'lı Emre Çolak ve forvette Batuhan o takımda çok parlamıştı. Batu'nun 4 gol attığı 5-3lük Gürcistan maçı gelecek adına ümit vericiydi. Daha sonra Beşiktaş'da TSL'de ilk maçına çıktı, bir sonraki 90.dakikada Antepte galibiyeti getiren golü attı. Ancak Fenerbahçe derbisinde Higuain'e pas vermediği pozisyon çok abartıldı ve vermediği bir demeç Batuhan'a mal edildi.

O maçtan sonra ortalardan kayboldu. Geçen Mayıs'ta Antalya'daki Avrupa U-17 Şampiyonası'nı izlemeye gittiğimde tekrar Batuhan'a odaklandım. Takımın kaptanı Abdülkadir olmasına rağmen takıma liderlik yapmaya çalışan isimdi ancak takımda en çok tanınan oyuncu olması kötü etkilemişti Batuhan'ı ve şımarıklığı ve egosu tavan yapmıştı. Takımda diğer oyuncuları rahatsız eden "liderlik" havalarına bürünmüştü. Bunun dışında takım içindeki başka bir oyuncudan öğrendiğime göre 2 gece odadan kaçıp dışarıda vakit geçirmişti.

Batuhan'ın penaltıda atacağı köşeyi kaleciye gösterdiği ve sonrasında kalecinin üzerine abanıp kaçırdığı penaltının bizim finale çıkmamaıza engel olan hareket olduğunu çoğu kişi Eurosport'ta izledi. Ancak maç gününün erken saatlerinde Batuhan'ın saat 12den sonra uykusuz bir şekilde lobiye indiğini, ayılmak için kahve istediğini görmüştüm, lobide kendisiyle konuştuğumda bana arkada Schalke 04 yetkilileriyle görüşen menajeri gösterip Almanya'ya gideceğini söylemişti. Maçtan yaklaşık 6 saat önce lobide transfer düşünen ve ayılmaya çalışan 17 yaşında bir oyuncu portresi. Maç kaybedildikten sonra gece diskodaki tavırları da Fatih Terim'in kulağına gidince çok sağlam bir azar işitmişti Batuhan.

Batuhan fiziksel özellikleri ve Allah vergisi yeteneğiyle bu yaşına kadar çok önemli işler yaptı. Ancak çalışmazsa, kendini geliştirmezse profosyonel seviyeye çıktığında, karşısında Lugano, Servet gibi stoperleri gördüğünde gençler seviyesindeki dominantlığını gösteremeycek ve kaybolacak. O yüzden Hakan Şükür'den sonra bu ülkeye gelebilecek en dominant forvet özelliklerine sahip Batuhan'ın bir an önce doğru yola girmesi lazım.

7 yorum:

Adsız dedi ki...

ya metin hocam allah icin ne yapmis su adam da bole abartiyor herkes anlamiyorum. maharet genc takimda basari gostermekse, real madrid de bir portillo vardi raulun genc takimda rekorlarini kirmisti yuzlerce gol atmisti, asil lige cikti sondu tabi, ben batuhanida ayni goruyorum, maksat en genc oyuncu olup gol atmaksa onu rooneyde yapti zamaninda ama gol atmaya hala da devam ediyor, bu adamin bir sey oynadigi yok, oynayabilecek kapasiteside yok o triplerde gezdigi surece. bursasporlu sercana umut baglayin derim hakan sukur sonrasi bir forvet eksikligi hissediliyorsa, ki ole bir eksiklikte yok gibi milli takim bazinda en azindan.

papaz dedi ki...

Batuhan'ın fiziği zaten muhteşem bunun üzerine ayaklarını da iyi kullanıyor ama yazıda da dediğim gibi doğru yola sokulması lazım. Çünkü kendisini geliştirmiyor.

Benim korkum da zaten kendisini geliştirmezse profosyonel seviyede güçlü stoperler karşısında varlık gösterememesi, o yüzden kendisini geliştirmesi lazım.

Bu arada henüz 17 yaşında olduğunu ve bu yaşta çoğu Süperstar olmuş oyuncunun bile parlamadığını söylemem lazım.

Adsız dedi ki...

metin hocam , globaliddadda da yazdim gercekten anormal buyuk keyif aliyorum senin su ilginc oyuncu ve haber yorumlarindan..

Once Iskender Alin, simdi batuhan ve digerleri , bilmediklerimizi ogrenmek gercekten keyif katiyor..

Batuhan yapi olarak biraz haddinden fazla simarik bir cocuk zannedersem. Istanbulda yetistigi icin ve Besiktasta bulundugu noktaya diger anadoludaki yasit oyunculara nazaran daha kolay eristigi icin bu onda lakayitlik, umursamazlik ve kendini buyuk gorme yaratiyor..

Seninde dedigin gibi Hakan Sukurun velihati olabilir Turk futbolu icin ama bu yastan aleme , sigaraya , kari kiza daldiysa onunda yeri simdiden Bank Asya 1 lig veya Okan Koc gibi anadolu takimlarinin vazgecilmez kadrolu elamani olmak.. Bir an once kendini toplayip kendine gelmesi sart gerci bir kere tadini almis bu aliskanliklarin birakir mi mechul ama Anadolu belki Istanbuldan sonra aklini basina getirir.. Bu yasta sohret olmayi kaldiramadi zannedersem , anadoludan disini tirnagina kaziyarak gelseydi kiymetini daha iyi bilirdi oynadigi takimin ve camianin, hakkinda hayirlisi...

Her Yol Roma dedi ki...

berkant da 18 yaşında bayern ile şampiyonlar liginde oynamıştı ama bu işler boş, batuhan'dan ne köy olcak ne de kasaba. bize sonradan da açılsa, ilhan mansız, fatih tekke, mehmet yıldız gibi adamlar lazım. bunları (fatih dışında) 25 yaşından önce tanıyan yoktu.

papaz dedi ki...

@adsız

teşekkürler, benim de korktuğum pekçok örnek gibi kaybolup gitmesi. Kesinlikle kazanılması gereken bir çocuk, çünkü Allah vergisi yetenekleri var.

@Her yol roma

o genç parlayanlar listesine de giremez gibi bu kafayla. Özellikle forvet oyuncularında doğru klübü bulmak da çok önemli oluyor, özgüven çok önemli çünkü forvetler için.

pclion dedi ki...

Bahsettiğin maçta beni gerçekten çıldırtmıştı Batuhan. Eurosport olmadığı için internet üzerinden izliyordum, daha topa doğru gelirken kaçıracağını belli etmişti zaten. Ben takım arkadaşları olsam tekme tokat girerdim Batuhan'a, o derece.

O şampiyonada Semih Kaya ve Cem Sultan'ın olmaması çok kötü olmuştu o turnuva için. Onlar olsaydı Batuhan da bu kadar şımarık bir tavır ortaya koyamazdı bana göre, özellikle Semih altta kalacak bir yapıya sahip değil...

papaz dedi ki...

Bende Federasyon görevlileri konuştuğumda bana Cem Sultan ve Semih'den bahsetmişlerdi. 2si de ameliyatlıydı turnuva döneminde.

2sini de henüz izlemedim ancak özellikle Semih'i çok merak ediyorum.

Cem Sultan da 2. Cafercan olmaz diye umut ediyorum.