27 Ocak 2009 Salı

Alanzinho ve Trabzonspor


Alanzinho transferinin gerçekleşme üzere olduğunu Cuma günü yazmıştım. Cumartesi aldığım habere göre maç konsantrasyonu bozulmasın diye işin Pazartesi'ne sarkıtıldığını öğrendim ve dün akşam itibariyle transfer tamamlandı. Bu akşam İstanbul'da olacak Alanzinho, yarın da Trabzon'da imza töreni düzenlenecek.

7 ay önce Alanzinho ile ilgili yazmıştım, çok fazla ekleme yapmayacağım onu tanımlamak için. Dün akşam Norveç Ligi sorumlumuz ile de görüştüm tekrardan, açık ara ligdeki en iyi oyuncuyu aldığımızı, eğer sol kanatta iyi bir oyuncumuz varsa forvet arkası olarak kullanabileceğimiz de ekledi, tabii sadece 2 sol ayaklı ( Egemen, Cale) oyuncunun bulunduğu takımımızdan pek haberi yoktu.

Bu yazıda Alanzinho'nun gelişinin sisteme ve dolayısıyla bu sezonki şansımıza etkisi hakkında yazmak istedim. Alanzinho'nun faydalı olacağını düşünüyorum, 2 kere 90 dakika pek çok kez de özetlerden izlediğim Alanzinho çok çabuk bir oyuncu ve kısa boyu sayesinde yere çok sağlam basıyor, kolay kolay yıkılmıyor.

Alanzinho'nun gelmesi ile 11de çıkması gereken adamın Umut olduğunu düşünüyorum. 4-2-3-1 ya da 4-3-3 oynamaya çok daha müsait bir takımımız var çünkü. Kanatlarda Yattara&Alanzinho 2lisi olacaktır ve bence Alanzinho'nun kendi katkısınının yanısıra Colman'a da çok büyük katkısı olacaktır. Arjantinli sol kanada yakın oynadı ilk yarıda ve tam kapasitesine ulaşamadı, ancak oyun görüşü ve paslarıyla forvet arkası oynadığında çok daha etkili olacağı inancını doğurdu bende. Bu yüzden Alanzinho'nun gelişi ile Colman'ın da veriminin artacağını düşünüyorum. İçeride baskı kurulması gereken dönemlerde 4-4-2 oynayıp 2 kanatta Alanzinho ve Yattara ile çok etkili ve baskılı bir düzen kurulabilir.

Son olarak da 3.9 milyon euroluk bonservise değinelim. Biraz fazla olduğu konusunda genelle aynı kanıdayım. Ancak Ocak ayında transfer yapabilmek için normalden daha fazla para ödemek gerektiği bilinen bir gerçek, hele de Şampiyonlar Ligi önelemesi oynayacak bir takımdan en iyi oyuncusunu alıyorsanız.

Ayrıca yazın Ankaraspor'un ilgilendiğini de yazmıştım, onlardan istenen bedelin 1.250 milyon euro olduğu bugünkü gazetelerde yazıyor ancak o zaman Alanzinho'nun sözleşmesinin bu kış bitecek durumda olduğunu ve dolayısıyla da düşük bir ücret istedikleri yazmıyor. Haziran'dan bu yana müthiş formuyla yılın en iyi oyuncusu seçilen ve sözleşmesini uzatan Alanzinho'nun değerlenmesi de çok normal.

Hiç yorum yok: