28 Aralık 2008 Pazar

Devre Arası Raporları 4 (Gençlerbirliği)


3 sezonu ilk 6 içinde bitirdikten sonra geçen sezon kabus gibi bir sezon geçirmişti Gençlerbirliği ve sezonu 15.sırada bitirmişti, ligin ilk yarısını da aynı sırada kapattı. Sezona başlarken doğru bir adım attılar ve takımı gençleştirmeye başlamışları, yıllardır bu takımda kalan ve artık sıçrama şansı azalmış oyuncuları 2. plana atacaklarını düşünüyordum ancak bu hamle yarım kaldı.

Sezona Djite (1987), Troisi (1988), Mustafa Pektemek (1988), İlhan Eker (1983), Emre Balak (1988) gibi isimleri kadroya katarak başladılar bunlara ellerindeki Burha Eşer, Ergün Teber, Hakan Aslantaş gibi 23 yaşaltı isimleri de katınca genç ve dinamik bir takım olmalarını bekliyordum ancak sahada işler istedikleri gibi gitmedi.

Öncelikle forvette Djite'nin uyum süreci uzun sürdü ve ilk yarının ortalarından sonra kendini bulabildi Avustralyalı oyuncu. Mesut Bakkal gibi defansif oynamayı seven bir hoca, ofansif oyunculardan kurulu bu kadroyu doğru kullanamayınca çok kötü bir durumda bitirdiler devreyi. Samet Aybaba geldikten sonra El Saka, Engin ve Koray'ı kadro dışı bırakması ( ki bence doğru bir hamleydi, hatta Engin'i bir an önce takımdan uzaklaştırmaları lazım ) ile kadro alternatifleri iyice azaldı ve devreye girerken PAF takımdan oyuncu kullanmak zorunda kaldılar.

Ne Yapmalılar?

Ellerindeki takasda kullanabilecekleri pek çok oyuncu var. Troisi, Djite, Mustafa Pektemek doğru ellerde önemli yerlere gelebilecek yetenekler. Defansta uzun süredir sakat olan İlhan nedeniyle yeni bir stopere, bir sağ beke, 1 hücuma dönük ortasaha oyuncusu ( Mile Jedinak diye bir oyuncu transfer ettiler yine Avustralya'dan, 84lü bu oyuncu 3 kere de A milli olmuş, görmek lazım), 1 de forvet oyuncusuna ihtiyaçları var. Engin, Kahe, El Saka, Koray, Mehmet Nas gibi isimleri takasla ellerinden çıkarabilirler.

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Raporlar için eline sağlık, dışarıdan birinin gözüyle Eskişehirspor'u okumak için sabırsızlanıyorum. Ama küme düşeceğimize daha çok beklerim daha iyi

Kapali Ust dedi ki...

Mehmet Nas'ı son iki maçta 90 dakika seyrettikten sonra ( GS-Sivas ) takas yoluyla elden çıkarılmasının hata olacağını düşünüyorum. Mehmet Nas mücadele gücü, tecrübesi ve göreceli tekniğiyle bu ligin vasatüstü oyuncularındandır, kaybedilirse Gençler yerine koymakta zorlanabilir. Bu arada blogu nerdeyse ilk açıldığı günden beri takip eden biri olarak yazılardan müthiş keyif aldığımı belirtmek isterim.

papaz dedi ki...

Mehmet Nas'ı ben de beğeniyorum ve hakettiği yere gelemedeğine inanıyorum ancak bazen yeniden yapılanma için radikal kararlar alınması gerektiğine inanıyorum.

Adsız dedi ki...

Mehmet Nas konusunda kapalı üst duygularıma tercüman olmuş, fener alsa maldonado dan da josico dan da iyi topçu.

engin baytar' dan çok ümitliydim ama adam sorun yumağı çıktı. kim alır böyle sorunlu topçuyu? nedense konya alır gibi geliyo.

papaz dedi ki...

Engin Baytar çok sorunlu bir adam yazıda da belirttiğim gibi. Facebook'ta "Trabzonspor Engin Baytar'ı alsın" grubuna üye olacak kadar Trabzonspor'a gelmeyi istese de bedava gelse alınmasını istemediğim bir adam.