14 Aralık 2008 Pazar

Barış Özbek


Galatasaraylı futbolcu Barış Özbek, Türk Milli Takımı'nda oynamayı hak ettiğini, ancak kendisine şu ana kadar herhangi bir teklifin gelmediğini söyledi. Türkiye ve Almanya milli takımları arasındaki tercihini çok önceden yaptığını vurgulayan Barış, ''Ağabeylerimi Avrupa Şampiyonası'nda izledim. Ben de orada olmalıydım diye düşünüyorum. Beni görmediler mi yoksa benimle ilgilenmediler mi bilmiyorum. Ben de gidip (beni alın) diyemem ki. Beni kimse çağırmadığı için Almanya Milli Takımı'nda forma giydim'' şeklinde konuştu.

Erkasap, "Barış Özbek, yıllarca Genç Milli Takımlarımızın teknik ekipleri tarafından dikkatle izlenmiş bir oyuncu. Ünal Karaman ve Ümit Davala hocalarımız, kendisini Ümit Milli Takımımızın değişik kamplarına defalarca davet ettiler ve hep aynı cevabı aldılar.

'Ben zaten Alman Ümit Milli Takımı'nda oynuyorum. Türk A Milli Takımı'na çağırılırsam gelirim. 'Milli formayı asla pazarlık konusu yapmayan anlayışımız doğrultusunda, Barış'ın olgunlaşmasını ve son tercih hakkını kullanacağı 22 yaşına gelmesini bekledik. Kurallar gereği, çifte pasaportu olan bir sporcu 21 yaşını doldururken, hangi milli takımı seçmişse daha sonra orada devam etmek durumunda. Barış'ı bu konuda uyardık. Kendisi yol ayrımına geldiğinde, Ümit Milli Takım için yaptığımız çağrılara yine olumlu yanıt vermedi. Biz de onun tercihine saygı duyduk. Ancak Türk Milli Takımı'nda oynama şansı kalmamış bir oyuncunun şu anda kuralları bilmiyormuş gibi açıklamalar yapması ve kamuoyunu yanlış yönlendirmesi, kabul edilebilir bir şey değil" dedi.

2 yorum:

pclion dedi ki...

Barış'ın Fatih Terim'le süre dolmadan önce görüştüğünü biliyorum ama kim haklıdır, kim suçludur tam bilmiyorum açıkçası. Her iki tarafın da hatası vardır muhakkak ama önemli olan sonuç. Barış Özbek gibi mücadeleci, yararlı bir rol oyuncusunu hiç yoktan kaptırdık Almanlara. Üstelik gelişiminin önemli bir kısmını Türkiye'de kaydetmişken...

papaz dedi ki...

Barış'ı oyuncu olarak çok beğeniyorum ancak kişilik olarak her geçen gün daha çok nefretimi çekiyor.

Geldiği dönemde de benimle görüşmediler demişti ki Ünal Karaman sene başında teklif yapmıştı Barış'a.

Bir başka röportajda kendi ağzından " Ailem ve menajerimle konuşup kendim için en iyi kararı vereceğim." şu an böyle yalan söyleyip başkalarını zan altında bırakıyor olması çok daha canımı sıkıyor.