1 Nisan 2009 Çarşamba

Hatırlayalım 1 - Oliveira


Yeni bir seriye başlamak istiyorum. Türkiye'de daha önce oynamış oyuncuların şimdi ne yaptıklarını, nerelerde olduklarını hatırlatmak amacıyla başlıyorum bu diziye. İlk yazıyı biraz ironik, biraz trajik şekilde Oliveira'ya ayırdım.

Trabzonspor'da Makedon oyuncuların kadroya yerleşmeye başladığı ve gözlerin Makedonya'ya çevrildiği dönemdi. Milosevski ve Nikolovski gibi isimler kadroya yerleşmiş ve kendilerini beğendirmişlerdi. Pobeda'da parlayan, bir de üstüne Brezilyalı olunca vardır bir hikmeti diyerek alınan Oliveira gelir gelmez horon oynamış, kemençe çalmıştı. Ancak sahaya çıktığında bomba patlamıştı. Futboldan bihaber olan Oliveira daha sonra Fatih Tekke'ye " Ben Şota'nın, Hami abinin arkasında yedek bekledim, sorun çıkarmadım ama böyle adamların arkasında yedek beklemeyi kaldıramıyorum" dedirtecek ve daha sonrasında Fatih Tekke'nin klüpten gönderilmesine yol açan adam olacaktır. Bir maçta Vugrinec'in kaleye giren topuna dokunup ofsayt nedeniyle golün iptal edilmesine yol açılınca bileti kesilmiş ve Vanspor'a gönderilmiştir. Daha sonra Makedonya'ya dönüp Makedon vatandaşlığı alacak ve Makedon liginde harikalar yaratacaktır.

Ancak alkol ve uyuşturucuya bulaşan Oliveira 21 Aralık 2006'da kalp krizi yüzünden hayata gözlerini yummuştur. Hafızalarda Vugrinec'in iptal ettirdiği golüyle yer etse Trabzonspor'daki tek golünden sonraki taklalara ona ait tek resim olarak kalmıştır.

Hiç yorum yok: