
İngiliz futbolunun neden son yıllarda Avrupa'da lider hale geldiğini anlamak için grafiklere bakmak baya yardımcı olacak.
İngiliz klüperinin "matchday revenue" yani maç bileti satışı ve kombine satışlarda diğer ülkelere ne kadar fark attkları ortada. En yakın olan İspanya'nın bile 2 katından fazla gelir elde ediyor İngiliz klüpleri bilet satışından.
Diğer ülkelerde yayın gelirleri klüplerin en önemli gelir kaynağı konumundayken İngiltere'de miktar olarak daha fazla olan yayın gelirleri yine de klüplerin temel dayanak noktası değil. Taraftarların klübe bağlılıkları ve alım gücünün yüksekliği İtalya,İspanya'ya karşı farkta geçerli olabilir ama Fransa ve Almanya karşısında bunu söylemek çok da mantıklı değil.
O zaman İngiltere liginin pazarlanmasındaki müthiş başarının rolü devreye giriyor. Premier Lig kurulduğundan beri sadece İngiltere'ye değil dünyaya açılma stratejisi ile internetin yayılması, televizyon teknolojisinin gelişmesi ile beraber yapılan müthiş reklam hamleleri İngiliz liginin basketbolun NBA'i seviyesine taşımaya başladı. Özellikle tüketim gücü çok yüksek Asya pazarına girilmesi ile İngiliz ligi sponsor gelirlerini katladı. Sponsor gelirleri gelirler arasındaki uçurumda kilit nokta bence.

Amerikan, Rus sermayelerinin domine ettiği , dünyanın en çok izlenen ligi olmayı başaran EPL'nin pazarlama başarısı "marketing" alanında çok iyi incelenmesi gereken bir örnek.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder